Květen 2011

Z Vítkova do Hradce nad Moravicí

30. května 2011 v 22:00 | Vojta S. |  Proběhlé akce
V sobotu ráno se sešli čtyři členové našeho oddílu (Já, Kerol, Natka a Kuba) a dva vedoucí (Bára a Batoh) na autobusové zastávce Svinov mosty dolní zastávka a nastoupili do autobusu číslo 231 do Vítkova. Cesta proběhla úspěšně a tak jsme všichni ve zdraví dojeli do Vítkova na autobusovou stanici, odkud jsme se vydali na zříceninu hradu Vikštejn.
Na Vikštejně jsme si přečetli historii hradu a vzpomínali, co je Zlatá Bula Sicilská, prozkoumali celý hrad včetně místních podzemních chodeb a západní vyhlídky, za které jsme přes dalekohled počítali borovice na protějším kopci.

Horolezecká stěna

26. května 2011 v 20:49 | Terka S. a Kerol |  Proběhlé akce
Co mají skauti rádi kromě legrace, přírody a poctivých lidí ? No přece zkoušení nových, neobvyklých věcí a překonání sebe sama !
A proto jsme se rozhodli navštívit horolezeckou stěnu, abychom si dokázali, že nejsme žádná béčka. A taky jsme si samozřejmě chtěli pořádně zablbnout.
Víc už vám však poví Terka S., pro níž bylo lezení na stěně její první skautskou akcí a má z ní skvělé dojmy :-).

"Ve čtvrtek devatenáctého května jsem se skautem navštívila horolezeckou stěnu.
Sešlo se nás tam asi patnáct. Na lezecké stěně byly čtyři různé cesty, každá jinak obtížná. Stěna byla rovná a v některých částech lehce šikmá, aby lezení nebylo zas tak lehké. Dalo nám to proto opravdu zabrat.
Myslím, že jsme se všichni skvěle bavili a užili si to tam. A nejen na stěně. Měli tam i lano napnuté ve vzduchu, na němž jsme balancovali a chodili jako provazcolezci a trampolínu, na které jsme společně skákali alespoň metr vysoko.
Akce se mi moc líbila, protože jsem si zalezla celkem třikrát a jednou se mi podařilo vylézt skoro až nahoru (asi 8 metrů) ! Navíc to tam měli moc pěkné a velmi dobře vybavené. Byl to můj první výlet se skautem a snad určitě ne poslední. Díky :-)"
Tolik tedy od Terky. Z lezení byli všichni opravdu nadšení. Každý si navíc kromě samotného lezectví vyzkoušel i jaké to je někoho jistit a dávat tak na něj pozor (samozřejmě pod dozorem vedoucích).
Když jsme se tedy vraceli domů, byli jsme sice vyčerpaní a unavení, ale za to jsme měli vítězný pocit nad sebou samým a dobrou náladu k tomu. Zkrátka to byla senzační akce na procvičení těla a uvolnění mysli :).
A pro představu ještě pár fotek :

Výprava do Vítkova

15. května 2011 v 16:42 | Bára |  Aktuální dění
  • Informace pro rodiče:
    V sobotu 21.5.2011 vyrážíme na výpravu kolem řeky Moravice. Dopravíme se autobusem do Vítkova a odtud půjdeme pěšky přes hrad Vikštejn až do Hradce nad Moravicí. Celková trasa cca 20km.
  • Sraz: v sobotu 21.5.2011 v 6,30 na AUTOBUSOVÉM nádraží SVINOV (Svinov mosty dolní zastávka); autobus odjíždí 6,38
  • Návrat: v sobotu 21.5.2011 vlakem na nádraží Ostrava-Svinov; buď vlakem přijíždějícím v 18,00 nebo 19,00 hodin (záleží jakou rychlostí zvládneme cestu
  • Na sebe na cestu: SKAUTSKÝ KROJ!!! (skautská košile, šátek, odznak, KALHOTY!!! Ne tepláky nebo šusťáky) mikinu, bundu, šiltovku, turistickou obuv (oblečení prostě dle počasí…)
  • Do BATOHU(!): jídlo (hlavně buřta na opečení) na celý den (možnost zakoupení občerstvení cestou NENÍ), pití na celý den, pláštěnku, KPZ, skautský zápisník, psací potřebu, (případně repelent proti klíšťatům a opalovací krém - záleží na počasí), kapesné dle uvážení + 90,-Kč na celé jízdné (15 let a starší) - 60,-Kč poloviční jízdné (do 15-ti let)